Մանուելն ապրել և ստեղծագործել է Վասպուրականում: Նրա մասին
տեղեկություններ է հաղորդում Թովմա Արծրունու պատմությունը շարունակող
Անանուն պատմիչը՝ անվանելով նրան «իմաստուն և հանճարեղ ճարտարապետ»:
տեղեկություններ է հաղորդում Թովմա Արծրունու պատմությունը շարունակող
Անանուն պատմիչը՝ անվանելով նրան «իմաստուն և հանճարեղ ճարտարապետ»:
Մանուելը մասնակցել է Վանի միջնաբերդի վերաշինությանը, Ոստան քաղաքի
միջնաբերդի և պալատական համալիրի կառուցմանը: Արծրունյաց
թագավորության
հոգևոր և քաղաքական կենտրոնի՝ Աղթամարի բերդաքաղաքում կառուցել է
Արծրունիների պալատը, հարակից շենքերն ու Սբ Խաչ եկեղեցին:
Բերդաքաղաքն ունեցել է իր նավահանգիստը՝ շրջապատված պաշտպանական
շինություններով, բարձրաբերձ պարիսպներով, որոնց
երկարությամբ կառուցված էին շտեմարաններ, զինանոցներ,
արհեստանոցներ,վաճառատներ: Քաղաքաշինական կարևոր կառույցը միջնաբերդն էր՝ կղզու բարձրադիր մասում:
երկարությամբ կառուցված էին շտեմարաններ, զինանոցներ,
արհեստանոցներ,վաճառատներ: Քաղաքաշինական կարևոր կառույցը միջնաբերդն էր՝ կղզու բարձրադիր մասում:
Մանուելի կառույցներից ամենանշանավորը Սբ Խաչ եկեղեցին է, որն իր
հորինվածքով հարազատ է Ավան-Հռիփսիմեի տիպի քառախորան
հուշարձաններին: Հատկապես բարձրարվեստ է Սբ Խաչի պատկերագրական
համակարգը. եկեղեցու պատերը պարագծով շրջառում են պատկերաքանդակների
6 գոտիներ՝ յուրահատուկ հմայք ու գրավչություն հաղորդելով կառույցին:
Ճակատներին տեղադրված են 4 ավետարանիչների խոշոր, ողջ հասակով
բարձրաքանդակները: Ճակատային հարթություններում քանդակների
բարձրարվեստ համադրությունը, միասնությունն ու փոխկապվածությունը հասցված են կատարելության:
հորինվածքով հարազատ է Ավան-Հռիփսիմեի տիպի քառախորան
հուշարձաններին: Հատկապես բարձրարվեստ է Սբ Խաչի պատկերագրական
համակարգը. եկեղեցու պատերը պարագծով շրջառում են պատկերաքանդակների
6 գոտիներ՝ յուրահատուկ հմայք ու գրավչություն հաղորդելով կառույցին:
Ճակատներին տեղադրված են 4 ավետարանիչների խոշոր, ողջ հասակով
բարձրաքանդակները: Ճակատային հարթություններում քանդակների
բարձրարվեստ համադրությունը, միասնությունն ու փոխկապվածությունը հասցված են կատարելության:
Սբ Խաչ եկեղեցու պատկերաքանդակներն ազդել են ինչպես հայկական
քանդակագործության հետագա զարգացման, այնպես էլ Վասպուրականի
մանրանկարչության դպրոցի ձևավորման վրա: Հուշարձանն արժեքավոր է նաև
ներսի բարձրարվեստ որմնանկարներով, որոնք զգալիորեն վնասված են:
քանդակագործության հետագա զարգացման, այնպես էլ Վասպուրականի
մանրանկարչության դպրոցի ձևավորման վրա: Հուշարձանն արժեքավոր է նաև
ներսի բարձրարվեստ որմնանկարներով, որոնք զգալիորեն վնասված են:
No comments:
Post a Comment